poniedziałek, 23 czerwca 2008

Po Pionku: prototypy ponownie


Agent 009 – autor Piotro
Gra logiczna dla dwóch osób, w której na planszy każdy gracz ma do dyspozycji dziewięć postaci o różnych cechach (przykładowe to: Kloszard, Złodziej, Bankier, Detektyw, Reporter, Prostytutka). Ruch postaci i wykorzystanie jej cechy może spowodować "aresztowanie" postaci przeciwnika i zdobycie punktów. Gra wykonana była bardzo starannie, co wzbudzało uznanie wszystkich obecnych. Pomimo początkowych trudności z zapamiętaniem zasad działania wszystkich postaci po pewnym czasie gra zrobiła się emocjonująca. Chociaż gra mogłaby stać się bardzo abstrakcyjna, jednak ciekawie dobrane postaci nadały jej charakteru (np. Reporter przyłapujący Bankiera i Prostytutkę w sytuacji sam na sam).

Niskie ciśnienie – autor Kmiernik
W „Niskim ciśnieniu” gracze układają wspólnie system rur oprowadzających wodę. Kafelki reprezentujące różne połączenia, zawierają rury w czterech średnicach (0, 1, 2, 3). Za uzyskanie odpowiedniego ciśnienia (gdy suma otwartych zakończeń jest podzielna przez trzy) lub układu połączeń (pętli lub zamknięcia) w systemie rur gracze nagradzani są punktami. Sprytne dokładanie rur nie tylko powieksza własne konto, ale uniemożliwia lub utrudnia przeciwnikom zdobywanie punktów. Wygrywa gracz, który zgromadzi ich największa liczbę.

Gry autorstwa Roberta C i jego syna Krzyśka
"Królestwo" - gra dla 4-6 graczy, 20-30 minut.
Każdy gracz staje się jedną z postaci na dworze królewskim i utrzymuje swoją tożsamość w tajemnicy. Wśród graczy jest postać Zdrajcy i Szpiega, którzy starają się zdobyć Punkty Zdrady, ale nie mogą zostać wykryci przez pozostałych. Reszta postaci współdziała zdobywając Punkty Zwycięstwa i starając się odkryć Zdrajcę. W trakcie rozgrywki gracze zagrywają karty wydarzeń wymuszające na aktywnym graczu wykonanie odpowiedniej akcji, np. zdobycie punktów, odrzucenie karty, wskazanie Zdrajcy. Dodatkowo każda zagrywana karta posiada symbol aktualnie premiowanego numeru, za który także można zdobyć Punkt Zwycięstwa. W zależności od tego czy Zdrajca i Szpieg zostaną wykryci lub czy wcześniej zostaną zdobyte wszystkie Punkty Zdrady lub Zwycięstwa zwyciężają odpowiednie postaci i w kolejnej grze gracze znowu losowo otrzymują nowe karty Postaci. Po kilku grach wyłoniony zostanie gracz, który zdobył najwięcej punktów, czyli ten, kóry najlepiej opanował sztukę intryg, zdrad, oszustwa, podstępu, ale i odwagi lub poświęcenia.

"Wyprawa na Biegun" - gra, a właściwie zabawa 1-osobowa w stylu Eurogry, 15-30 minut.
Gracz przygotowuje wyprawę w celu zdobycia Bieguna. Na wyprawę zabierze sanie zaprzężone w szybkie karibu lub mocne psy. W trakcie wyprawy będzie odkrywał drogę przez lodowiec (wykładanie i dopasowywanie żetonów terenu) i zmagał się z naturą (losowane na kartach wydarzenia: zmiana temperatury, ruch lodowca, szczeliny lodowe). Każdy upływający dzień wymaga zużycia zapasów jedzenia (ograniczona przez pojemność sań ilość zapasów), zbyt niska temperatura nie pozwoli na dalszą podróż zwierzętom (odsyłanie sań i zakładanie obozowisk powrotnych), a trudne warunki terenowe mogą uniemożliwić dotarcie do celu (dopasowywanie żetonów terenu, omijanie szczelin lodowych, ruch lodowca). Jeśli gracz zdobędzie Biegun i wróci do swojego obozu czeka go sława i chwała i wygrana z samym sobą. W grę mogą się bawić także dwie lub trzy osoby jednocześnie.

"Umówiłem sie z Nią na 9-tą" - gra dla 3-5 graczy. 10-20 minut.
Gra czasu rzeczywistego, w której gracze starają się zdąrzyć o określonej porze na randkę z Ukochaną. W trakcie gry należy wybierać środek transportu (czyli zbierać żetony zegarów symbolizujące upływ czasu) myśląc o spotkaniu z Ukochaną (dopasowywać kolory zegarów w zestawy), po drodze kupując dla Niej prezent (zebrać żetony serc). Wszyscy grają jednocześnie, więc mogą się wzajemnie blokować w kolejce do autobusu i pociągu. Dodatkowo nerwowych czeka na każdej stacji niespodzianka, mogącą kosztować ich stratę czasu lub punktów. Kto szybciej i do tego w odpowiednim czasie i z najlepszym prezentem stawi się w umówionym miejscu, tego udziałem będzie spotkanie z Nią.

Opisy opracował i spotkanie prowadził Marcin Korzeniecki.

Brak komentarzy: